Nieuwe website voor Nederlandstalige hulp- en zorgprofessionals

Nieuwe website voor Nederlandstalige hulp- en zorgprofessionals 

Hoe communiceer je met anderstalige hulpvragers? Voor Brusselse Nederlandstalige hulp- en zorgverleners lanceert het Huis van het Nederlands vandaag een online communicatiegids. Ze vinden er een overzicht van alle hulpmiddelen die ze kunnen gebruiken. 

Wanneer kan een welzijnswerker Nederlands spreken met een anderstalige hulpvrager, en wanneer schakel je beter een tussenpersoon in? Hoe moet een arts reageren als een familielid wil tolken voor een patiënt? Hoe werkt een telefoontolk? Wat is het verschil tussen een sociaal tolk en een intercultureel bemiddelaar? Van telefoontolken tot google translate, alle tips en contactgegevens komen aan bod. 

Bij de communicatiegids hoort een vorming. Daarin ontdekken de hulp- en zorgverleners het aanbod van verschillende Brusselse organisaties die helpen bij dergelijke communicatievragen. 

Naar communicatiegids.be
Beeld-com.gids

Schrijf nu in voor een vorming

Bij de communicatiegids hoort een vorming die doorgaat in het Huis van het Nederlands Brussel.