Ons aanbod voor de zorg- en welzijnssector
Wij ondersteunen zorginstellingen om de communicatie met hun Nederlandstalige klanten en hun familie te verbeteren. Want zorg in je eigen taal is waardevol.
Wil je zicht krijgen op het niveau Nederlands van je medewerkers? Ben je op zoek naar hulpmiddelen om hun Nederlands te verbeteren? Streef je naar een betere communicatie op de werkvloer?
We bieden:
- Een uniek en gratis taaltraject
- Ondersteuning bij de opstart van lessen Nederlands voor medewerkers
- Infosessies voor leidinggevenden
- Andere acties op maat van jouw werkvloer
Kinderdagverblijven
Ben je op zoek naar hulpmiddelen om het Nederlands van je medewerkers te verbeteren? Brusselse kinderdagverblijven en onthaalouders kunnen bij het Huis terecht voor advies op maat.
Privé-ziekenhuizen
Wil je dat je medewerkers meer Nederlands spreken met collega’s en patiënten? Wij bieden ondersteuning in samenwerking met een interne taalverantwoordelijke.
Rusthuizen en andere zorginstellingen
Wie zorg nodig heeft, wordt graag in de eigen taal geholpen. Het Huis ondersteunt jouw zorginstelling om de communicatie met Nederlandstalige klanten en hun familie te verbeteren.
Communicatiegids voor Brusselse hulp- en zorgverleners
In een superdiverse stad als Brussel kom je als hulp- of zorgverlener in contact met mensen van alle mogelijke achtergronden. Dat uit zich ook in de taal die je gebruikt om te communiceren.
Deze website van de communicatiegids helpt je om taaldrempels te overbruggen en je dienstverlening zo toegankelijk mogelijk te maken.
- Wanneer kan je Nederlands spreken?
- Welke hulpmiddelen kan je inzetten?
- Wanneer gebruik je welk hulpmiddel?
- Op zoek naar een tolk of bemiddelaar?
- Interessante boeken en websites
Hoe je communiceert met anderstalige hulpvragers, hangt af van de situatie, de context en het taalbeleid van jouw organisatie.